Ahlstrom esittelee uuden Ahlstrom Captimax(TM) -polttoainesuodattimen

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 23.4.2013 klo 15.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, julkaisee tänään Ahlstrom Captimax(TM) -polttoainesuodattimen IDEA13 -messuilla USA:ssa. Tuote sopii henkilöautojen, raskaiden ajoneuvojen ja maastoautojen polttoainesuodattimiin. Ahlstrom Captimaxin(TM) soveltuvuutta polttoaineen veden erottelussa käytettäviin menetelmiin arvioidaan parhaillaan.

Ahlstromin kehittämässä suodatinmateriaalissa käytetään Eastmanin Cyphrex(TM) -mikrokuituja. Tämä materiaali mahdollistaa optimaalisen mikronitehokkuusluokituksen ja pölyn sitomiskapasiteetin ilman kompromisseja.

Ahlstrom Captimax(TM)  -materiaalin avulla polttoainesuodatintoimittajien on mahdollista säilyttää nykyinen suodattimen kapasiteetti samalla tasolla, mutta pienentää suodatinkokoa. Lisäksi materiaali parantaa suodatinten tehokkuutta suodattaa pienhiukkasia. Ahlstrom Captimaxin(TM) tarjoama korkea hyötysuhde mahdollistaa moottorien toimimisen parhaalla mahdollisella suorituskyvyllä.

"Ahlstrom Captimax(TM) tarjoaa korkeaa tehokkuutta ja suorituskykyä. Olemme antaneet asiakkaillemme mahdollisuuden valmistaa suodattimia omien määrittelyjensä mukaan, jolloin asiakkailla on mahdollisuus kehittää tuotetta joustavammin", sanoi Gary Blevins, Transportation Filtration -liiketoiminta-alueen kaupallinen johtaja.

"Ahlstromin uusi materiaali tuo ensimmäisenä markkinoille Cyphrex(TM) -mikrokuidut", sanoi Mark J. Costa, Eastman Chemical Companyn johtaja. "Yhteistyömme hyödyttää sekä valmistajia että loppukäyttäjiä. Uskomme, että yrityksemme työskentelevät yhdessä jatkossakin."

Ahlstrom Captimax(TM) esitellään 23.-25.4. kansainvälisillä IDEA13 -messuilla,osastolla 1539, Miami Beachilla, Floridassa.

Ahlstrom on johtava suodatinmateriaalien valmistaja, jolla on 13 suodatinmateriaaleja valmistavaa tuotantolaitosta neljässä maanosassa.
Gary L. BlevinsTransportation Filtration -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, diagnostiikassa, tapeteissa, lattioissa ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. Vuonna 2012 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista (ilman Label and Processing -liiketoimintoja) oli noin 1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 800 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa, kuudessa maanosassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.