Ahlstrom Flow2Save(TM) voitti INDEX 14 -palkinnon

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 8.4.2014 klo 13.00

Ahlstrom Flow2Save(TM) voitti INDEX 14 -palkinnon

Ahlstromin Flow2Save(TM) -tuote on tänään voittanut INDEX 14 -palkinnon. EDANA julkaisi voittajat tänään INDEX -messuilla, joka on Euroopan johtava kuitukangastapahtuma Sveitsin Genevessä. Ahlstrom esittelee tapahtumassa uusimpia tuotteitaan bioteknologian, terveydenhuollon, juomamateriaali-, veden- ja ajoneuvosuodattimien markkinoille.

EDANA julkisti ehdokkaat maaliskuun alussa. Ahlstromin tuotteita oli nimetty ehdolle kahteen palkintokategoriaan: Ahlstrom Flow2Save(TM) oli ehdolla vastuullinen tuote -kategoriassa ja Ahlstrom Captimax(TM) kuitukangaskategoriassa.

Tänään palkittu Ahlstrom Flow2Save(TM) on suodatinmateriaali, jota käytetään ilmansuodattimissa sisäilman ja steriilien sisätilojen ilman puhdistamiseen. Tuotteelle on haettu patenttia, ja se säästää sekä energiaa että kustannuksia.

"EDANA:n INDEX 14 -palkinnot ovat tunnustus kuitukangastuotteiden ja siihen liittyvien toimialojen erinomaisuudesta. Ahlstromin palkittu tuote on pitkän tuotekehitystyömme tulosta ja osa tuotevalikoimaamme, joka tähtää puhtaaseen ja terveelliseen elinympäristöön. Olemme ylpeitä siitä, että tuotteemme palkitaan näin maineikkaalla palkinnolla", sanoo Paul Stenson, teknologia- ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja.

EDANA:n INDEX 14 -palkinnot esittelevät innovaatioita eri kokoisilta yrityksiltä kuitukankaiden toimitusketjun kaikilta osa-alueilta. Hakemuksia tuli määräaikaan mennessä suuri määrä.

Ahlstromin Advanced Filtration, Food, Medical ja Transportation Filtration -liiketoiminta-alueet esittäytyvät INDEX-messuilla osastolla 1530.

Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh: +358 10 888 4757
Noora Blasi, Markkinointipäällikkö, Puh. +358 400 228 530
Beth Schivley, Tiedottaja, Puh. +1 860 997 6134

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteess www.ahlstrom.com.