Ahlstrom tuo markkinoille GenCollect(TM) -tuotteet DNA-näytteiden keräämiseen

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 28.7.2015 klo 14.00

Ahlstrom tuo markkinoille GenCollectTM-tuotteet DNA-näytteiden keräämiseen

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, tuo markkinoille kaksi uutta tuotetta oikeuslääketieteellisissä ja genomitutkimuksissa tarvittavien DNA-näytteiden keräämiseen. Ahlstrom GenCollectTM- ja GenCollectTM Color -näytteenottokortit mahdollistavat näytteiden helpon ja kustannustehokkaan keruun, lyhytkestoisen säilytyksen huoneenlämmössä sekä näytteen helpomman jatkokäsittelyn.

Ahlstrom GenCollectTM -kortteja suositellaan helposti havaittavien näytteiden kuten verinäytteiden keräämiseen. Ahlstrom GenCollectTM Color -kortteja käytetään kirkkaita näytteitä, kuten sylkeä, poskisoluja tai virtsaa kerättäessä. Kortit sopivat mainiosti monenlaisiin laboratoriotutkimuksiin, kuten geenien tai DNA-ketjujen monistamiseen polymeraasiketjureaktiolla (Polymerase chain reaction, PCR) tai emäsparien aiheen toistoon perustuvien STR-markkereiden (short tandem repeat) analysointiin.

Ahlstrom esittelee uudet GenCollectTM-tuotteensa AACC 2015 -messuilla, jotka järjestetään 28.-30.7.2015 Atlantassa Georgiassa Yhdysvalloissa.

Ahlstromin Filtration-liiketoiminta-alue on maailman johtava kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalivalmistaja, joka tarjoaa myös ilman- ja vedensuodatusmateriaaleja, ja sillä on johtava markkina-asema laboratorio- ja bioteknologiasuodattimissa.

Lisätietoja Ahlstrom GenCollectTM -tuotevalikoimasta (englanniksi): www.ahlstrom.com/GenCollect

Laia Guarro, VP Advanced Filtration, puh. +39 011 92 60 157

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2014 Ahlstromin liikevaihto oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 400 työntekijää palvelevat