Ahlstrom käynnistää 50 miljoonan euron vuosisäästöihin tähtäävän rakennemuutosohjelman

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 29.4.2009

Ahlstrom Oyj, maailman johtava erikoispaperien ja kuitukankaiden valmistaja, ilmoittaa käynnistävänsä uuden rakennemuutosohjelman sopeuttaakseen toimintaansa haasteelliseen markkinatilanteeseen. Ohjelmalla pyritään vähentämään konsernin vuotuisia kustannuksia 50 miljoonaa euroa. Kustannusvähennysten arvioidaan toteutuvan täysimääräisinä vuonna 2010.

Yhtiö arvioi heikosti tuottavat yksikkönsä ja kustannusrakenteensa, millä voi olla vaikutusta 400-500 Ahlstromin työntekijään maailmanlaajuisesti. Yksittäisiä toimenpiteitä koskevat päätökset tehdään vuoden 2009 kuluessa ja niistä ilmoitetaan erikseen.

Ohjelman kustannusten arvioidaan olevan noin 40 miljoonaa euroa vuonna 2009, mistä 50 % on rahavirtavaikutteisia.

Ahlstrom Oyj

Jan Lång

Jari Mäntylä
Talousjohtaja

Jakelu:

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 100 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.