Ahlstrom laskee liikkeelle 100 miljoonan euron joukkovelkakirjalainan

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 4.11.2010 klo 9.00

Ahlstrom Oyj, johtava kuitukangas- ja erikoispaperiyhtiö, laskee liikkeelle 100 miljoonan euron viisivuotisen vakuudettoman joukkovelkakirjalainan. Lainan vuotuinen kuponkikorko on 4,50 prosenttia ja liikkeeseenlaskukurssi 99.505. Ahlstrom hakee joukkovelkakirjalainalle listausta NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Laina pidentää Ahlstromin lainasalkun maturiteettirakennetta ja sillä osittain jälleenrahoitetaan yhtiön vuonna 2012 erääntyvää 200 miljoonan euron lainajärjestelyä. Sitä käytetään myös yleisiin liiketoimintatarkoituksiin.

Nordea Markets ja Pohjola Pankki toimivat lainan pääjärjestäjinä.

Seppo Parvi
Talousjohtaja

Jakelu:

www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.