Aki Saarinen nimitetään Ahlstromin johtoryhmän jäseneksi

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 18.5.2012 klo 9.30

Aki Saarinen (s. 1967), DI (paperiteknologia), MBA, on nimitetty liiketoiminnan kehittämisestä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 11.6.2012 alkaen. Saarinen raportoi toimitusjohtaja Jan Långille.

Uudessa tehtävässään Saarinen vastaa liiketoiminnan kehittämisestä ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien etsimisestä Ahlstromissa. Hänen asemapaikkansa on Helsinki.

Saarinen tulee Ahlstromiin Treeactive Oy:stä. Sitä ennen hän on toiminut useissa eri johtotason tehtävissä Metso Oyj:ssä 2001 - 2011. Aikaisemmin Saarinen on työskennellyt Valmet Paper Machinery Oy:ssä ja UPM-konsernissa.

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.