Ahlstrom Oyj luovuttaa omia osakkeitaan toimitusjohtaja Marco Leville osana pitkän aikavälin kannustinjärjestelyä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 16.6.2014 klo 9.30

Ahlstrom Oyj:n uusi toimitusjohtaja Marco Levi on aloittanut tehtävässään tänään 16.6.2014.

Ahlstrom Oy:n hallitus on 15.6.2014 päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen 25.3.2014 antaman valtuutuksen nojalla luovuttaa Marco Leville yhteensä 120 000 kappaletta yhtiön omistamaa omaa osaketta. Osakkeet ovat osa toimitusjohtajan pitkän aikavälin osakepohjaista kannustinjärjestelyä ja ne luovutetaan maksutta.

Osakkeet merkitään ja luovutetaan 31.8.2014 mennessä. Niiden omistukseen liittyy 2-4 vuoden portaittainen luovutusrajoitus ja yhtiön takaisinosto-oikeus.

Lisätietoa toimitusjohtajan palkitsemisen pääperiaatteista on saatavilla yhtiön internetsivuilla www.ahlstrom.com/fi/Sijoittajat/Konsernin-hallinnointi.

Pertti Korhonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 20 529 211
Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Puh: +358 10 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.