Ahlstrom yksinkertaistaa liiketoimintarakennettaan asiakkaiden ja markkinoiden palvelemisen terävöittämiseksi ja tekee muutoksia johtoryhmän kokoonpanossa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 19.11.2015 klo 12.45

Ahlstrom yksinkertaistaa edelleen liiketoimintarakennettaan päätöksenteon nopeuttamiseksi ja toimintojen selkeyttämiseksi. Uusi rakenne astuu voimaan 1.1.2016.

Ahlstromin liiketoiminta tulee koostumaan kahdesta Filtration & Performance ja Specialities -liiketoiminta-alueesta. Filtration & Performance -liiketoiminta-alueeseen kuuluvat moottorien ja teollisuuden suodatinmateriaalit, teolliset erikoiskuitukankaat, tapettimateriaalit sekä rakentamisen ja tuulivoimateollisuuden materiaalit. Specialities -liiketoiminta-alueeseen kuuluvat elintarvikepakkaukset, teippimateriaalit, terveydenhuollon materiaalit ja erikoissuodatinmateriaalit. Liiketoiminta-alueet vastaavat myynnistä ja liiketoiminnan kehittämisestä, teknisestä palvelusta ja asiakaspalvelusta, tuotekehityksestä ja operatiivisesta toiminnasta.

"Muutokset operatiivisessa rakenteessa ja johtajistossa tähtäävät asiakasyritysten ja markkinoiden palvelemisen terävöittämiseksi. Uskon, että virtaviivaistettu liiketoimintamalli lisää tehokkuutta ja selkeyttää kaikkia eri toimintojamme", toteaa toimitusjohtaja Marco Levi.

Johtoryhmän kokoonpano

Liiketoimintarakenteen muutosten johdosta johtoryhmässä on tehty seuraavat nimitykset: Fulvio Capussotti on nimitetty Filtration & Performance -liiketoiminta-alueen vastaavaksi johtajaksi, Omar Hoek Specialities -liiiketoiminta-alueen vastaavaksi johtajaksi ja Jari Koikkalainen hankinnasta ja kaupallisesta osaamisesta vastaavaksi johtajaksi.

Johtoryhmän jäsenistä talousjohtaja Sakari Ahdekivi, lakiasiainjohtaja Ulla Bono ja henkilöstöjohtaja Päivi Leskinen jatkavat nykyisissä tehtävissään.

Nimitykset astuvat voimaan 1.1.2016. Johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Marco Leville.

Muutokset raportointisegmenteissä

Ahlstromin kaksi liiketoiminta-aluetta Filtration & Performance ja Specialities muodostavat uudet raportointisegmentit. Muutos astuu voimaan 1.1.2016. Ahlstrom suunnittelee julkaisevansa vertailukelpoiset historialliset segmenttitiedot ennen tammi-maaliskuun 2016 osavuosikatsauksen julkistamista 28.4.2016.

Marco Levi

Satu Perälämpi
viestintäjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2014 Ahlstromin liikevaihto oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 400 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.