AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 4.4.2017 klo. 9.15 CEST Helsinki, Suomi Ahlstrom-Munksjö Oyj: Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle 2017 Ahlstrom-Munksjö Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu yhtiön kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista sekä lisäksi asiantuntijajäseninä toimivista yhtiön hallituksen puheenjohtajasta ja hallituksen nimittämästä henkilöstä. Nimitystoimikunta on tänään tehnyt vuoden 2017 yhtiökokoukselle seuraavat ehdotukset. Hallitus julkistaa yhtiökokouskutsun myöhemmin. Ehdotus hallituksen jäsenten valitsemiseksi Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituksen jäsenten lukumäärä on yhdeksän (9). Nimitystoimikunta ehdottaa, että hallitukseen valitaan uudelleen Hans Sohlström, Peter Seligson, Elisabet Salander Björklund, Alexander Ehrnrooth, Jan Inborr, Harri-Pekka Kaukonen, Johannes Gullichsen ja Hannele Jakosuo-Jansson. Pernilla Walfridssonia ehdotetaan valittavaksi hallituksen uudeksi jäseneksi. Anna Ohlsson-Leijon, Mats Lindstrand ja Sebastian Bondestam ovat ilmoittaneet nimitystoimikunnalle, etteivät he ole enää käytettävissä uutta hallitusta valittaessa. Nimitystoimikunta suosittelee, että Hans Sohlström valitaan hallituksen puheenjohtajaksi ja Peter Seligson ja Elisabet Salander Björklund hallituksen varapuheenjohtajiksi. Pernilla Walfridsson (syntynyt 1973), Ruotsin kansalainen, koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, on toiminut vuodesta 2005 lähtien Byggmax Group AB:n (publ) talousjohtajana. Ennen siirtymistään Byggmaxille hän toimi Power Hemelektronik AB:lla talousjohtajana vuosina 2003–2005 ja johtotehtävissä IKEA:lla vuosina 1998–2002. Hän toimii NetOnNet Group AB:n hallituksen tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana. Walfridsson on riippumaton yhtiöstä ja yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista. Hallituksen toimikausi jatkuu seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka. Kaikki ehdolla olevat henkilöt ovat riippumattomia yhtiöstä ja yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista paitsi Alexander Ehrnrooth, Peter Seligson ja Hans Sohlström, jotka eivät ole riippumattomia yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista. Alexander Ehrnrooth ei ole riippumaton yhtiön merkittävästä osakkeenomistajasta Viknum AB:sta, jonka emoyhtiössä Virala Oy Ab:ssa hän on toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen. Peter Seligson ei ole riippumaton yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista AC Invest Five B.V.:stä ja AC Invest Six B.V.:stä, joiden emoyhtiössä Ahlström Capital Oy:ssä hän on hallituksen jäsen. Hans Sohlström ei ole riippumaton yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista AC Invest Five B.V.:stä ja AC Invest Six B.V.:stä, joiden emoyhtiössä Ahlström Capital Oy:ssä hän on toimitusjohtaja. Ehdolla olevat henkilöt ovat antaneet suostumuksensa valintaan. Ehdolla olevien henkilöiden CV:t ovat saatavilla internetosoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com/agm. Ehdotus hallituksen jäsenten, hallituksen valiokuntien ja nimitystoimikunnan jäsenten palkitsemisesta Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituksen, hallituksen valiokuntien ja nimitystoimikunnan jäsenten vuosipalkkiot ovat seuraavat. Hallituksen puheenjohtajan vuosipalkkio on 100 000 euroa, varapuheenjohtajien 80 000 euroa ja muiden jäsenten 60 000 euroa. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan vuosipalkkio on 12 000 euroa ja muiden tarkastusvaliokunnan jäsenten 6 000 euroa. Nimitystoimikunnalle on ilmoitettu, että hallitus harkitsee ehdotusta strategiavaliokunnan ja henkilöstövaliokunnan perustamisesta (korvaten nimitystoimikunnan). Jos hallitus hyväksyy ehdotuksen kyseisten valiokuntien perustamisesta, nimitystoimikunta ehdottaa, että strategiavaliokunnan puheenjohtajan vuosipalkkio on 12 000 euroa ja muiden jäsenten 6 000 euroa, ja että henkilöstövaliokunnan puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 000 euroa ja muiden jäsenten 4 000 euroa. Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajan vuosipalkkio on 8 000 euroa ja muiden jäsenten 4 000 euroa. Matkakustannukset ehdotetaan korvattavan yhtiön matkustussäännön mukaan. Ahlstrom-Munksjö Oyj:n nimitystoimikunta Thomas Ahlström (Puheenjohtaja; Ahlström Capital Oy) Alexander Ehrnrooth (Viknum AB) Mikko Mursula (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen) Hans Sohlström (Ahlstrom-Munksjö Oyj:n hallituksen puheenjohtaja) Peter Seligson (Ahlstrom-Munksjö Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja) Lisätietoja: Thomas Ahlström Ahlstrom-Munksjö Oyj:n nimitystoimikunnan puheenjohtaja Puh. 050 550 2330 Juho Erkheikki Investor and Media Relations Manager Puh. +358 10 888 4731

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisua. Tuotteisiimme kuuluvat koristeparit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,2 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 200 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Yhtiö syntyi Ahlstrom Oyj:n and Munksjö Oyj:n yhdistyttyä 1.4.2017. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.