Ahlstrom-Munksjö: Ilmoitus hybridilainan haltijoille määräysvallan vaihtumisesta ja hybridilainan lunastamisesta

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.3.2021 klo. 15.50

Tämä ilmoitus koskee 100 miljoonan euron hybridilainaa (ISIN: FI4000411319), jonka Ahlstrom-Munksjö Oyj (“Ahlstrom-Munksjö”) on laskenut liikkeelle 13.12.2019 (“Hybridilaina”).

Spa Holdings 3 Oy ilmoitti 20.1.2021, että, yhdessä tiettyjen muiden osakeostojen kanssa, sen omistusosuus Ahlstrom-Munksjön osakkeista ja osakkeiden tuottamasta äänimäärästä nousee noin 81,0 prosenttiin, kun se toteuttaa vapaaehtoisen julkisen käteisostotarjouksensa hankkiakseen kaikki Ahlstrom-Munksjön liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet, jotka eivät ole Ahlstrom-Munksjön tai sen tytäryhtiöiden hallussa. Ostotarjouksen selvitys tehtiin 4.2.2021, ja sen myötä määräysvalta vaihtui 4.2.2021 Hybridilainan ehtojen kohdan 7.7 (Change of Control) mukaisesti. Sittemmin 10.2.2021 Ahlstrom-Munksjö tiedotti, että Spa Holdings 3 Oy:n omistusosuus Ahlstrom-Munksjössä oli noussut yli 90 prosentin liputusrajan.

Ahlstrom-Munksjö tiedotti 19.2.2021 aikeestaan käyttää oikeuttaan lunastaa Hybridilaina sen ehtojen kohdan 7.7 (Change of Control) mukaisesti.

Ahlstrom-Munksjö ilmoittaa peruuttamattomasti, että se tulee lunastamaan Hybridilainan sen ehtojen mukaisesti kokonaisuudessaan 29.7.2021 ja maksamaan Hybridilainan haltijoille Hybridilainan nimellispääoman ja sille kertyneet korot Hybridilainan ehtojen mukaisesti.

Lisätietoja

Reetta Antila, rahoitusjohtaja, 050 599 3114, reetta.antila@ahlstrom-munksjo.com
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.