Ahlstromin sisäinen selvitys Intiassa valmistui

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 19.11.2010 klo 10.00

Ahlstrom on saanut päätökseen sisäisen selvityksensä yhtiön edustajan menettelytavoista Mundran tehtaalla Intiassa. Selvitys koski mahdollisia kyseenalaisia tapoja viranomaissuhteiden hoidossa. Ahlstrom tiedotti selvityksen käynnistämisestä 22.10.2010.

Selvityksen teki yhtiöön nähden ulkopuolinen taho, KPMG.  Yhtiön edustajan toiminnassa viranomaisasiointiin liittyen ei ilmennyt laittomuuksia.

Ahlstrom on päättänyt edelleen tarkentaa ja kehittää eettistä ohjeistustaan mm. raportoinnin ja dokumentaation osalta asioitaessa viranomaisten ja muiden ulkopuolisten tahojen kanssa.  Lisäksi johdon ja henkilöstön valmennusta eettisistä ohjeista lisätään erityisesti kehittyvillä markkinoilla.

Ahlstromilla on tiukat ohjeet liiketoiminnan eettisyydestä, ja ohjeiden noudattamista valvotaan jatkuvasti.

Ahlstrom Oyj
Jan Lång
Tel. +358 (0)10 888 4700

Jakelu:
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.