Ahlstrom-Munksjö Oyj: Muutos Viknum AB:n omistusosuudessa

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ PÖRSSITIEDOTE 4.2.2021 klo. 16.50

Ahlstrom-Munksjö Oyj on tänään vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen Virala Oy Ab:ltä, joka käyttää ylintä määräysvaltaa Viknum AB:ssä. Ilmoituksen mukaan Viknum AB:n omistamien Ahlstrom-Munksjö Oyj:n osakkeiden osuus on 4.2.2021 laskenut alle 5 prosentin liputusrajan (12,27 prosentista 0,00 prosenttiin). Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty Ahlstrom-Munksjö Oyj:n rekisteröityä kokonaisosake- ja äänimäärää, mikä on 115 653 315 osaketta ja ääntä.

Koko määräysvaltaketju Virala Oy Ab:n ja Viknum AB:n välillä on seuraava:

• Virala Oy Ab
  • Atine Group Oy
  • Nidoco AB
  • Viknum AB.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, +358 10 888 4994
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, +358 10 888 4731

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.